2013. február 1., péntek

1in3+2, avagy behalok a magyar egészségügytől

  1. Van egyszer a nőgyógyász. Ő mondja, hogy ha megyek a védőnőhöz, az majd elküld engem ilyen általános kötelező vizsgálatokra, és ha már, azok mellé javasolja egy bizonyos Toxoplasma és egy bizonyos CMV (IgM és IgG) vizsgálat elvégzését. Ha már úgyis megyek, kérjem ezeket is majd, de akár az ő lapjával kimehetek az ő kórházába is megcsináltatni.
  2. Aztán van a védőnő, aki igen, megmondja, hogy kellenek ilyen kötelező vizsgálatok, amikre a beutalót a házirvostól kell kérnem.
  3. És akkor van a háziorvos, aki a kötelezőkre odaadja a beutalót (bár nem érzem benne annyira a rutint, mint amit gondoltam, hogy pl. bemondom telefonba, és nélkülem is megírják a beutalókat, és csak érte kell menni, mint sok más esetben), de amikor odaadom neki a nőgyógyász vizsgálati lapját, hogy ő még ezeket javasolja, értetlenkedik, hogy ezek pénzbe kerülnek, nem tud rájuk beutalót adni....én is értetlenkedek...
Szóval mivel már a háziorvos máskor is mondott/csinált furcsát (lapar műtét után azt mondta, ő nem írhat ki betegszabira,táppénzre), körbetelefonáltam, utánaolvastam: A Flór Ferencben (nőgyógy. kórháza, ahol szülni fogok) mondják, hogy persze, ingyen (=TB finansz.) megcsinálják, menjek. A neten jó nagy zűrzavaros tapasztalatokat olvastam, ki azt írja, hogy ingyen volt, ki az, hogy hiába volt beutalója, fizetett érte...mondjuk ezek mind 2007-2011 közötti bejegyzések, tavaly nem témáztak róla.

Tehát:
  1. elmegyek egyszer az újpesti SZTK-ba vérvételre, 
  2. aztán elmehetek külön ki a Flórba egy másikra (most már ráhagyom, nem kockáztatok, hogy ott megcsinálnak-e mindent, meg az SZTK-ba amúgy is akarok menni bőrgyógyászatra is, hogy adjanak vmi 26. kencét/sampont a seborrheás fejemre, ami végre használ is...)

Egyébként meg nem tudom, miért érzi szükségét Surányi dokim ezeknek a vizsgálatoknak, mert ahogy olvastam, ezek háziállatosoknál esélyesebbek, nekünk meg most egy legyünk sincs, de ártani biztos nem árt, ő tudja. Nekem meg csak egy kirándulásomba kerül Kistarcsára.

4 megjegyzés:

  1. Engem is körbeküldtek. A legjobb, ha ilyen vizsgálatokra rögvest a nődokitól kérsz beutalót. Az a legbiztonságosabb s megúszol egy csomó plusz kellemetlenséget. :) a toxot még egy nyers, nem átsült hústól is elkaphatja az ember, vagy ha kesztyű nélkül kertészkedik (jó, ez sem a mostani időre vonatkozik).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, utólag már tudom, hogy ez lett volna a legjobb, de akkor erről még foggggalmam sem volt:S

      A Toxo-nál csak az a furi, hogy ha ilyen általános, akkor az mér nincs benne a kötelező körben??? Merthogy a kiskönyvben is van helye...azt meg végképp nem értem, hogy a háziorvos mér akadt fenn rajta...

      Törlés
    2. Én is onnan tudom, hogy végigjártam a kört. A nődoki: majd a védőnő; a védőnő: én biztosan nem, talán a körzetis; a doki: nincs hozzá felhatalmazása, csak a nődokinak...

      Amikor még nem voltam várandós, akartam kérni egy toxot, mert állatokkal laktam együtt, a háziorvos végül nagy kegyesen beutalt, mondván ezt csak akkor lehet kérni, ha már biztosan babát várok, mert valami extra beutaló kell hozzá. (a nődokim sima receptes papírra írt beutalót és megcsinálták - bár az első eredményt elfelejtették elküldeni...).
      És ezekért nehogy egy fillért is fizess! Meg kell csinálniuk ingyen is. :)

      Törlés
    3. Lehet, ha nagyon erőszakos vagyok, nekem is felírja..nemértem, mér van ez, kerül ez vmijébe a házidokinak?....jaja,azt már megtudtam, hogy állja őket a TB. Meg a nődokim kórházában mindig minden gond nélkül intéztek nekem eddig a doki magánrendeléses vizsgálati lapjával (megvan rá már a bevált rendszerük, odamegyek, mutatom, írj a nő egy beutalót rögtön, oszt kész, bár nem túl szabályos).

      Törlés