2013. augusztus 7., szerda

Meleg, kontroll - 37. hét betöltve

Komolyan, nem tudom, mit csinálok a következővel, aki meg meri kérdezni, hogy "Hogy bírod a meleget?" Gyűlölöm ezt a kérdést. Igen, tudom, ufó vagyok, és amúgy is utálom az ilyen udvariaskodó, fölösleges költői kérdéseket, amikre már maga a kérdező is nyilván tudja a választ, ha van egy csöpp esze...De most komolyan. A meleget ugyanúgy bírom, mint a többi ember, akinek a jó része amúgy is el van hízva. Tőlük mér nem kérdezgetik folyton? mondjuk eleve itt a végén azt is utálom, hogy az utcán nem lehet láthatatlanul közlekedni, mindenki bámul, vagy ami még rosszabb, nekiáll beszélgetni is, ha van kedvem, ha nincs...amire én most már nagyon nem vagyok vevő...Jó, ma teljesítettem egy fodrászhoz menés küldetést (mint a szülés előtti utolsó lehetőségként), amitől kicsit hisztisebb és antiszocabb vagyok az átlagnál...De ahogy észrevettem, az időjárás miatt mindenki hisztisebb.

Tegnap voltam kontrollon, hát az NST/CTG nem ment könnyen...újra a magánrendelőbe mentem, mert a héten már van Surányi doki "helyettesítője", Jurkó Zsuzsanna doktornő. Egy új asszisztens volt (a legutóbbi látogatásomkor "tanították épp be"), mint róla kiderült, ő a másik 2-vel ellentétben nem szülésznő a kórházban egyébként, meg nem is dolgozik ott. No, hát odafele menet a kocsiban megettem egy jégkrémet, mert hogy attól felébred a gyerek, és nekünk most az kell. Odaértünk, szokásos vérnyommásmérés, stb. közben mozgott is, aztán mikor bementünk a vizsgálóba, szépen abbahagyta... És akkor aztán elkezdődött a "szenvedés"..Itt eleve ilyen hitechebb, laptopon programon futós a rendszer, nem olyan, mint a korábbi 2 (SOTE+Flór) kórházas hagyományos, hogy kis dobozból jön a papír, úgyhogy átlátni se láttam, hogy itt mi micsoda, csak azt éreztem, hogy a nőci nagyon küszködik, nem elégedett már a beállításkor sem. Na ezen a ponton kezdtem volna el aggódni, hogy a gyerekkel van a gond, ha előtte 2 perccel nem mozgott volna, de tudtam, hogy ott nincs semmi gond, hanem az jött le, hogy a nőci nem igazán van a helyzet magaslatán...az sem segített sokat, és nem is értem, hogy mér hanyatt fekve kell lennem, mikor, már rég nem szoktam hanyatt feküdni, és eddig is ülve voltam a korábbi 2-nél. Aztán éreztem a nőcin, hogy egyre idegesebb, meg kint is gyűltek az érkező páciensek, a levegő meg fogyott a szobában, az állítólag menő légkondiból semmit nem éreztem, folyt rólam a víz, úgyhogy én is egyre idegesebb lettem. És akkor jött a doktornő is, és ketten nézték idegesen, próbálgatták, aztán én is próbálgattam kitalálni, hogy kéne, bár ekkor már tudtam, hogy itt Zozi nem fog már csakazértse attrakciózni, mert 1. nem előadóművész a gyerek, mint már tudjuk, 2. aznap már eléggé kimozogta magát, 3. és feltételezem, nagyon is érzi, ha az anyja ideges...Úgyhogy 45 perc próbálkozás után feladtuk, és inkább áttértünk az általános vizsgálatokra a dokinőnél a rendes rendelő szobában.
Itt már nyugodtabb körülmények mutatkoztak, Jurkó doktornő nagyon aranyos volt, és szinte meg sem kellett szólalnom, úgy készült a kortörimből, mindent vágott, hogy mizu, hogy teljesen oda voltam. Nem tudom, hogy miért volt annyira feszkó ő is az előbbi miatt, én pusztán tőlük lettem az:) Gyaíntom, hogy a szabadság miatt ki is voltak escve, meg meleg is volt, úgyhogy náluk is összejött minden.
UH-n megnéztük, minden rendben van Zozival, szerencsére a ciszta nem nőtt tovább, és egyébként a biometriai méretei is visszaálltak a "normálisba", hogy aztán segített-e ebben a parabén kerülés, nemtom, ártani biztos nem ártott. Ja a méhszájam zárt, kölök feje még jól fent van, úgyhogy egyelőre semmi nem utal arra, hogy ki akarna már jönni.
A múlt heti utsó vérkép-vizelet oké volt, a Streptococus és  Toxo eredménye még nem lett meg, de az előbbi úgyis csak a szüléskor érdekes igazán, ott kell cselekedni elllene, ha baj van.
Megkérdeztem, hogy most tényleg szedjek-e szerinte vasat, mer, hogy az új védőnőm kerekedett szemmel mondta, hogy de hát azt mindenkinek kell, de aszonta, hogy nem kell, mivel nincs gond a vérképemmel. Végül abban maradtunk, hogy ártani nem árt, ha beszedem, amit már megvettem, így örülhet mindenki.)
Ja, és rákérdeztem, hogy szerinte sokat híztam-e, és aszonta, nem.
Na ezután tettünk még egy higgadtabb próbát az NST-vel bár Zozi szoftos mozgását már érezgettem, ez sem vezetett sok eredményre, de végül beletörődött mindenki, elvégre baj nem lehet, hisz az UH-n nézett flowmetriát is és rendben megy az áramlás a köldökzsinórban, szívhangja is jó volt ott.
Igazából nem is tudom, hogy ebből az NST vizsgálatnak pontosan mi értelme, mi olyan derülhet ki, amit tudni kell nagyon, és csak innen lehet, lehet, hogy később megtudom.
Végül abban maradtunk, hogy akkor jövő héten immáron Surányihoz jövök a következő "szokásos heti" NST-re. Na, de aztán ma reggel felhívott aranyosan, hogy mi lenne, hogy ha azért bemennék a kórházba, és ott tennénk egy új CTG próbát, és bár nagy szükségét nem érzem, mivel ezért külön felhívott, meg minden, holnap reggel apum elfuvarkáz, reméljük, túléljük a hőséget. Szerintem amúgy csak azért akarja, mert ugye azért kifizettem az NST-t, és biztos úgy érzi, hogy "nem végezte el rendesen a munkáját", másra nem tudok gondolni, egy percig nem volt róla szó, hogy Zozinál valami gond lenne.

Na, most meg asszem benáthásodtam a ventilátortól...Ja, és mára a lábam is bedagadt, kár volt elkiabálnom, hogy nem vizesedek:(

37 hetes



4 megjegyzés:

  1. "Igazából nem is tudom, hogy ebből az NST vizsgálatnak pontosan mi értelme, mi olyan derülhet ki, amit tudni kell nagyon, és csak innen lehet, lehet, hogy később megtudom."

    Mondjuk pl. azt, hogy bizonyos problémákat kiszűr a vizsgálat. Pl. méhösszehúzódásokkor, jósló fájáskor a baba szívhangja rendszeresen leesik. Az nagy gond. Oxigénhiány lép(het) fel.
    Vagy...: szívrendellenességeket szűr ki. Egyik ismerősöm babájának a szívbaja így derült ki, hogy minden 3-4. szívdobbanása "hatalmas" volt, amolyan kiugró érték. Na, ez sem jó. Nagyon nem.

    És ha valami gáz van, azonnal közbeavatkoznak az orvosok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. najó, de ha ehhez kell a kis lurkó közreműködése, az eléggé megnehezíti, hogy létrejöhessen egy értékelhető vizsgálat....nincs erre jobb megoldás? pl. szívhangot uh-n is lehet nézni, jó, méhtevékenységet nem. Amúgy azóta jól utánaolvastam, és sikerült jól beparáztatnom magam, hogy mi van, ha holnap sem "teljesít" Zozi, bármit csinálok, és bent fognak óvatosságból....

      Törlés
  2. Ezt a "Hogy bírod a meleget?" kérdést én is napjában 3x megkapom, így mostmár azzal szórakoztatom magam, hogy minél mókásabb válaszokat találjak ki:D
    Az NST meg számomra érdekes, mert nekem eleve csak a 37. héten kezdődik majd, de hogy miért, az rejtély...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, ma a fodrászomnál én is kitaláltam 2 jó választ, vagyis visszakérdezést: 1. "Milyen meleget?" 2. "És te hogy bírod?" De ehhez jó hangulatban kell lennem....
      NST-n én is a betöltött 36. hét után voltam 1x hivatalosan, tehát a 37. héten. Az azelőtti a 34. héten a SOTE-n, csak "tévedés" volt, ott valamiért már 34. héttől járatják a kismamákat erre, ők tudják.

      Törlés